Budowa Zakładu Zagospodarowania Odpadów przy Częstochowskim Przedsiębiorstwie Komunalnym Sp. z o.o.

 

W ramach budowy Zakładu Zagospodarowania Odpadów zrealizowano następujące instalacje:

- sortownia odpadów komunalnych: 30 000 Mg/rok/1zm;
- kompostownia odpadów: 20 000 Mg/rok z przewidzianą możliwością rozbudowy;
- stacja rozbiórki odpadów wielkogabarytowych: 10 000 Mg/rok;

Odpady komunalne zmieszane kierowane są na nadawę I i przechodzą pełny cykl sortowania z wydzielaniem frakcji na sicie bębnowym. Frakcja podsitowa trafia na kompostownie a frakcje surowcowe na linie sortownicze. Wydzielone surowce są belowane na prasie i przewożone do magazynu surowców. Odpady selektywnie zbierane kieruję się na nadawę II i bezpośrednio na linię sortowniczą. Uruchomienie ZZO spowodowało zatrudnienie dodatkowo 30 pracowników, pochodzących z okolicznych miejscowości.

Beneficjent:
Częstochowskie Przedsiębiorstwo Komunalne Sp. z o.o. w Sobuczynie

Termin realizacji projektu:
Termin rozpoczęcia: 20.04.2006
Termin zakończenia: 21.11.2008

Koszt realizacji projektu:
Całkowity koszt projektu: 24 118 386,18 PLN
Koszty kwalifikowane projektu: 24 118 386,18 PLN
Dotacja z funduszy UE: 14 243 925 PLN

Projekt jest częściowo finansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego.

W ramach realizowanego zadania zostały osiągnięte następujące wskaźniki:

Osiągnięcie wydajności poszczególnych obiektów wchodzących w skład ZZO:
- sortownia odpadów komunalnych: 30 000 Mg/rok/1zm;
- kompostownia odpadów: 20 000 Mg/rok z przewidzianą możliwością rozbudowy;
- stacja rozbiórki odpadów wielkogabarytowych: 10 000 Mg/rok;
- stacja rozdrabniania gruzu budowlanego: 15 000 Mg/rok;

- miejski punkt zbiórki odpadów niebezpiecznych: 1 000 Mg/rok.

Wojewódzki Urząd Pracy KatowiceŚląskie Centrum PrzedsiębiorczościUząd MarszałkowskiSerwis Regionalnego Programu Województwa ŚląskiegoMinisterstwo RozwojuFundusze Europejskie Częstochowskie Organizacje Pozarzadowe